Interim management
Tijdens bepaalde periodes of gebeurtenissen binnen uw bedrijf heeft u sterk behoefte aan extra professionaliteit en kennis op het gebied van communicatie en/of public affairs. In een open economie als de Nederlandse moeten bedrijven en organisaties voortdurend kunnen inspringen op de veranderende vraag. Daarbij is de flexibele inzet van professionele interim managers onontbeerlijk. Een interim communicatie professional beschikt vanzelfsprekend over ruime vakinhoudelijke kennis en ervaring. Maar kan vooral snel schakelen en ziet direct welke communicatievraagstukken binnen uw organisatie spelen en wat de optimale communicatiestrategie voor uw organisatie is. Wietze Smid is zo’n communicatie professional en bekwaam in het opzetten en implementeren van een communicatie en public affairs strategie voor complexe vraagstukken met grote business impact. Hij heeft ruime ervaring met leiding geven aan communicatieteams.
Interim directeur, hoofd communicatie en/of public affairs
Zoekt u een interim directeur of hoofd communicatie en/of public affairs? Bij NS, AkzoNobel en Essent heeft Wietze kleinere én grotere teams met professionals mogen leiden. Hij werkt interdisciplinair en opereert met het team dicht op de business. Hij houdt van teamspelers met een sterke, eigen inbreng. In zijn opdrachten combineert hij zijn scherpe blik op het functioneren van individuen, teams en organisaties met zijn kennis van communicatie en public affairs. Hij identificeert snel kansen voor de organisatie en zorgt voor planvorming en hoogwaardige uitvoering. In een situatie van crisis of bij calamiteiten blijft hij rustig, houdt overzicht en communiceert zowel in- als extern helder. Hij breng rust en duidelijkheid, sturing en begeleiding. De drijfveren van Wietze zijn het vergroten van impact en denken en werken vanuit een groter geheel.